MijnEnergieInzicht laat je gas- en stroomverbruik van de vorige dag zien. Je kunt niet zien hoeveel stroom of gas je op dit moment (realtime) verbruikt. MijnEnergieInzicht leest de slimme meter één keer per nacht uit en toont die gegevens in een grafiek per uur, dag, week, maand of jaar. Elektriciteit kun je ook per kwartier zien. Het toont ook het totale sluipverbruik van alle apparaten.
MijnEnergieInzicht kent een lokale aanpak. Via je gemeente of energiecoöperatie krijg je toegang tot MijnEnergieInzicht. MijnEnergieInzicht werkt met lokale partners, zoals energieloketten. Zo kun je direct terecht bij een partner voor advies over energiebesparing.
Deze functies heeft MijnEnergieInzicht wel/niet:
Onafhankelijk van energiebedrijf
Je kunt MijnEnergieInzicht bij elke energieleverancier gebruiken. Je bent dus niet gebonden aan een energiebedrijf. Als je overstapt naar een andere energieleverancier, blijven je gegevens behouden.
Je maakt een account aan op de website van MijnEnergieInzicht. Daarbij geef je MijnEnergieInzicht toestemming om één keer per nacht de gegevens van je slimme meter uit te lezen. Vervolgens kun jij jouw gegevens via een persoonlijke pagina op de website bekijken. Je hoeft geen apparaatje bij je slimme meter te installeren.
Zonnepanelen meten
De MijnEnergieInzicht kan de opbrengst van je zonnepalen niet apart meten. Als je zonnepanelen hebt, krijg je daardoor geen goed inzicht in het stroomverbruik van je apparaten en de opbrengst van je zonnepanelen.Ik ontvang geen data meer.. Geen enkele reactie van bedrijf op mijn mails ontvangen.
Bedrijf reageerde niet op e-mail Al 3 x gemeld dat de data niet geladen wordt Er arrogant op deze manier
Leverancier is onbereikbaar zowel per mail, telefonisch. Cronius idem dito. Gegevens komen soms dagen later binnen. Nieuwe aansluiting wordt niet geaccepteerd. Niet aan te raden!
Overzichtelijk dashboard. Op zich prima. Alleen wanneer er zich een probleem voordoet, kun je geen contact krijgen met het bedrijf in Amsterdam. Ze reageren niet op email en zijn niet bereikbaar. Daarom gestopt.
Krijg geen enkel contact voor ondersteuning. Zit fout in de data, waardoor de schaal is veranderd. Detail informatie is niet meer te herkennen.
Het was een goede site, maar zoals vele online services, heeft deze blijkbaar zijn tijd gehad. Gegevens worden niet meer geüpdatet na een meterwissel. Men reageert niet meer op email, moederbedrijf Cronius geef ook geen sjoege. Jammer maar helaas.
Altijd heel tevreden geweest met deze site. Overzichtelijk en duidelijk als het gaat over sluitverbruik en tijdstippen van energieverbruik. Ik gebruikte Mijn Energie inzicht vaak om mensen te overtuigen dat het erg zinvol is. Ik gebruikte daar mijn eigen gegevens voor. Erg jammer is het nu dat, door een verkeerde uitlezing van mijn slimme meter ( op één dag ruim 9000kWh terug geleverd ) alle grafieken niet meer te lezen zijn. Ook het vergelijk met vergelijkbare woningen is er niet meer. Heb 2 maanden geleden eerst gebeld, en daarna gemaild. Jammer!!!!
Programma werkt al meer dan een maand niet, juist in koude maanden dat inzicht erg handig zou zijn. Contact net bedrijf gaat moeizaam en zij geven steeds aan dat het over week verholpen zou zijn. Inmiddels al sinds eind januari geen inzicht meer in verbruik. Nu 22 maart, dus al behoorlijk lang buiten werking, erg slecht.
Na een korte storing in januari ontvang ik nu netjes alle meterstanden direct de volgende dag. Zeer overzichtelijke app!
Slechte app, krijg nu al 2 weken geen updates. Dit gebeurt maandelijks te vaak, ga nu kijken naar een beter werkend app
Het was een ontzettend leuke site, maar ik zie nu al een halve maand geen update meer van mijn gasstand. Heb ook al eens geprobeerd om aan te geven dat de updates erg traag gingen, maar daar wordt blijkbaar niet op gereageerd.
Bedrijf geeft niet thuis bij updates en dataverstrekking zo wordt de verbruiksmanager waardeloos
Een vette onvoldoende! Een enkele keer worden er over één of twee dagen verbruiksgegevens getoond. De andere dagen/weken blijven leeg. Mails hierover worden structureel NIET beantwoord; telefonisch is de tent niet bereikbaar.
Ondanks dat de app als hij goed functioneert best veel gegevens verstrekt toch een negatieve review. Het bedrijf (Cronius) is onbereikbaar voor vragen of klachten. Of beter gezegd wel bereikbaar maar ze reageren niet. Meerdere keren getracht contact te krijgen. Ze antwoorden niet op mails. De update van verbruiksgegevens rammelt continue en is volledig onbetrouwbaar. Door een "correctie" van de elektricitetsgegevens is de schaal indeling van de grafieken met factor 10 vergroot. Daardoor is de informatie in de week, -maand of -jaaroverzichten bij mij onleesbaar. Sinds overgang vanuit Enexis naar Cronius is de toegevoegde waarde van de app alleen maar gedaald. Bij mij staat hij nu op nul en ik zoek een andere oplossing.