Deze functies heeft de Oxxio App wel/niet:
Afhankelijk van energiebedrijf
Je kunt de Oxxio App alleen gebruiken bij een energieabonnement van Oxxio. Je bent dus gebonden aan een energiebedrijf.
Je downloadt de Oxxio App. Daarbij geef je in het geval van een slimme meter Oxxio toestemming om één keer per nacht de gegevens van je slimme meter uit te lezen. Bij een traditionele meter is deze toestemming niet nodig. Vervolgens kun jij jouw gegevens via een app op je telefoon bekijken. Je hoeft geen apparaatje bij je slimme meter te installeren.
Zonnepanelen meten
De Oxxio App kan de opbrengst van je zonnepalen niet meten. Neem je een abonnement op Oxxio pro dan wordt de opbrengst wel getoond. Deze wordt niet gemeten maar berekend. Zonder Oxxio Pro krijg je alleen de teruglevering van je zonnepanelen te zien.App werkt goed en heeft duidelijk inzicht in je verbruik
De app is tamelijk onbetrouwbaar. Ik heb zonnepanelen en ik heb daardoor een min verbruik. Gas verbruik ik nauwelijks. Toch krijg ik het rode uitroepteken met de tekst 'oeps dat gaat snel' Bij de vergelijking met anderen scoor ik beduidend lager. Kan dus niet kloppen!
Deze app is niet duidelijk . Energie score blijft op 0 staan . Werkt niet best
De app is niet consistent, het stroom verbruik van de dag staat dan op 0, terwijl per uur wel een gebruik wordt gegeven op diezelfde dag. Ook wordt het gebruik van de stroom vaak een dag langer niet door gegeven terwijl gas wel bekend is. Bij klachten geen reactie, alleen een over vrolijk bandje dat slecht is ongesteld. Alles bij elkaar een heel zware onvoldoende voor de app en de service.
Ben een pro gebruiker en betaal dus iets extra om er meer uit te kunnen halen. Ben erg tevreden maar mis het om elk apparaat apart te kunnen meten. Als je verbruik ergens hoger is duurt het langer voordat je uitgevogeld hebt welk apparaat het is. Dit is ontzettend jammer!
App werkt sinds 1,5 maand ineens niet meer. het verbruik blijft staan, alleen de datum loopt door. Volgens Oxxio 'werken ze aan het probleem, wat bij hen bekend is". Kortom waardeloze service, waardeloze app
De Oxxio app stopt ineens met finctioneren
Ik gebruik de app nu een maand, heb al meedere keren contact gehad omdat hij het niet doet. De ene keer ligt het aan Liander, de andere keer staat er een update klaar. Dan weer moet ik maar even opnieuw toestemming geven. Kortom, ze roepen maar iets maar hebben nooit een echte oplossing. Het is nu al zover dat ik opgetogen ben als ik mijn verbruik een keer in kan zien. Nog 11 maanden en dan kan ik weer overstappen naar een andere leverancier.
De App geeft sinds een maand geen Stroomstanden meer door, wel gasstanden. Je wordt van het kastje naar de muur gestuurd door Oxxio, kennelijk kunnen ze in één keer de slimme meters niet meer lezen. Teleurstellend, ze wijzen gewoon naar Liander, die zegt dat Oxxio niet meer uitleest. Oplossen, dat kunnen we helaas niet, zeggen ze gewoon.
In de app geeft de jaarcheck aan dat we tot nu toe veel meer verbruikt hebben en krijgen wij het advies om het maandbedrag met € 200,= te verhogen! Na telefonisch contact met de klantenservice wordt ons verschillende informatie gegeven door twee medewerkers, erg onbetrouwbaar.
De app werkt voor geen meter, ben al ruim een jaar foutmeldingen aan het doorgeven maar zonder succes.
22 april 2020 de Oxxio app geïnstalleerd, ben geen klant van Oxxio, maar hoefde ook niet. De Oxxio app is een energieleverancier onafhankelijke app en werd goed beoordeeld. Helaas lukte het niet om mijn stroommeter te koppelen aan de app, mijn slimme meter werkt gewoon en is op afstand uitleesbaar. Het app team werd hiervoor ingeschakeld, maar dat liet lang op zich wachten. Al die tijd werd er gezegd het is erg druk, maar u komt aan de beurt. Al die tijd gebeurde er niets. Regelmatig geïnformeerd en aan het lijntje gehouden. Laatste update was dat het in de week van 19 augustus zou werken, maar na ruim 4 maanden wachten werkte het nog niet. Zeer gefrustreerd kreeg ik 25 augustus te horen dat ze het probleem niet meer gingen oplossen voor mij. Als antwoord kreeg ik sorry voor het ongemak, maar we hebben dit jaar besloten de app niet meer te laten werken voor niet klanten. U kunt altijd besluiten klant bij Oxxio te worden, u kunt de app dan blijven gebruiken. Beetje raar antwoord, de app werkt gewoon al 4 maanden voor mijn verbruik van gas tot heden. Het lijkt er dus niet op dat niet klanten de app niet meer kunnen gebruiken, want het werkt gewoon dagelijks goed op mijn gasverbruik. Kennelijk kan of wil Oxxio het probleem niet oplossen. Voor mij in ieder geval nooit geen Oxxio als energieleverancier. Lossen problemen niet op.
Een app die geregeld tot 10 dagen geen verbruik laat zien. Teruglevering is.meer afwezig in de app dan dat hij aanwezig is. Maar dan ook gelijk het gehele tab blad. Chat app werkt ook zeer slecht meestal pas na 4 dagen reactie. Kortom waardeloos.
Al meer dan 10 jaar Oxxio nog geen problemen gehad. De manager doet wat hij moet doen. Alleen jammer dat er geen real time op zit. En bij mij loopt hij maar 1 dag achter.
vindt het geen gemakkelijke app, kan geen jaarcheck doen omdat het geblokkeerd is, er staat je aanmelden, je dit doet dit vervolgens maar je blijft geblokkeerd, waardeloos dus
Gewoon eenvoudig: waardeloos product. Ben gelukkig geen klant meer hier.
Werkt niet en Oxxio houdt je en worst voor met een zogenaamd mooi en laag verbruik om je vervolgens aan het einde van je contract een oor aan te naaien en je kosten te verdubbelen. ze zeggen dan '' er zitten bugs en virussen in de app en hieraan kunnen geen rechten worden ontleend ''
Mooie app maar volledig onbetrouwbaar. Opeens kan het verbruik van alle dagen van de maand worden verhoogd.
Uren slaan nergens op, triestige app.
Werkt zeer slecht de app, geen info of niet correct
Ik heb deze service nog niet bij andere leveranciers gezien. Werkt voor mij prima.
Ondanks slimme meter loopt de app meestal 10 dagen achter. Het eindbedrag van januari én februari zijn vandaag, 19 maart, opeens een stuk hoger geworden. Verder continu storing op de app. Nu drie maanden bij Oxxio en kon schatting maken over het jaarverbruik. Liep prima. Onmogelijk. Maandbedrag is veel te laag. Alleen geen idee hoe het nu écht is. Verandert voordurend. Waardeloos bedrijf.
Voorheen met een ouderwetse meter gebruikt om toch overzicht te krijgen in mijn verbruik. Het werd vaak verkeerd opgeslagen en er werden bedragen weergegeven die onwerkelijk zijn. Nu ik een slimme meter heb vertrouw ik ze niet met de meterstanden, het programma is daar te slecht voor.
Er wordt niets anders dan totaal verbruik in de maand getoond. Geen meterstanden.
De door Oxxio zo bejubelde "Oxxio-app" is een gruwel: erg traag, loopt vaak achter op de feiten tot wel een week en laat zeer frequent de irritante opmerking "oeps verbruik gemist" zien. En dit is niet iets van de laatste tijd maar speelt al vanaf de introductiedatum. Deze App heeft dus totaal geen toegevoegde waarde, sterker nog: hij werkt averechts!
Zeer trage app Ze lopen zeer frequent 5-7 dagen achter. Ze zouden hun ICT eens moeten uitbreiden.